Informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu
Ak nakupujete v našom Internetovom obchode LORIA.sk, je našou prioritou vyriešiť Vaše reklamácie, či prípadné spory a sťažnosti zmierlivo aj bez využitia tretích strán či orgánu dozoru (ŠOI). Reklamáciu môžete riešiť cez reklamačný formulár, odstúpenie od zmluvy môžete urobiť zaslaním písomného prejavu vôle (pozri vzor odstúpenia od zmluvy). Ostatné problémy, námietky a pripomienky nám môžete zaslať cez kontaktný formulár.
Napriek tomu Vás v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov informujeme, že na riešenie prípadných sporov, sťažností a reklamácií spojených s Vašimi nákupmi v našom Internetovom obchode LORIA.sk môžete využiť aj niektorý zo subjektov uvedených v Zozname subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
Odkaz na platformu pre riešenie sporov on-line je dostupná na stránke:
UPOZORNENIE
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na príslušný subjekt Alternatívneho riešenia sporov (ďalej len "ARS") po tom, čo predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovedal zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní.
Orgánom kontroly nad dodržiavaním povinnosti poskytnúť súčinnosť subjektu ARS je Slovenská obchodná inšpekcia, okrem dodržiavania tejto povinnosti v sporoch, ktoré sa riešia pred Úradom pre reguláciu sieťových odvetví a pred Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Porušenie povinnosti poskytnúť súčinnosť zákon klasifikuje ako správny delikt, za ktorý orgán dozoru môže uložiť pokutu od 500 eur do 10 000 eur. Ak orgán kontroly uloží predávajúcemu sankciu za porušenie tejto povinnosti, subjekt ARS je oprávnený zverejniť na svojom webovom sídle po dobu najviac 90 dní obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho.